In deze helppagina leggen we je in eenvoudige stappen uit hoe je een inspraaksessie kan voorbereiden en aanpakken. Daarnaast helpen we je ook technisch op weg om je digitale PicToPlay-sessie klaar te zetten en te begeleiden met deelnemers.Wil je meer inzicht in onze visie op kinderparticipatie, neem dan zeker een kijkje op onze website. Heb je toch nog vragen, contacteer ons dan via info@k-s.be.
Creatieve inspraak met kinderen en jongeren voor ruimtelijk ontwerp
Lees verderDe digitale PicToPlay kan worden gebruikt door iedereen vanaf ongeveer 7 jaar.
Lees verderVoorzie tussen 30 en 60 minuten afhankelijk van de opbouw.
Lees verderGroter aanbod pictogrammen, meer digitale inspraakmogelijkheden, automatische verwerking van resultaten.
Lees verderPicToPlay heeft een 'Start', 'Play' en 'Pro'-pakket.
Lees verderPicToPlay werkt in een recente webbrowser, en werkt best met computer en muis.
Lees verderZo vroeg als mogelijk in de ontwerpfase.
Lees verderEen begeleider voor elke vier of vijf deelnemers is ideaal.
Lees verderOm aan inspraak te doen, ga je in gesprek met de ontwerper, bouwheer, beleidsmakers, ...
Lees verderIn groepjes is beter, dan krijg je dialoog.
Lees verderEen geschikt toestel per groepje, en eventueel nog didactisch materiaal.
Lees verderDe deelnemers richten een plek in met speelse pictogrammen en tekeningen.
Lees verderVraag een account aan via mail op info@k-s.be
Lees verderAlle info voor het aanmaken van een traject op een rijtje.
Lees verderEen nieuw traject heeft veel invulvelden. Zo vul je alles juist in.
Lees verderDe sessiebouwer werkt met Markdown.
Lees verderVerwerk de resultaten en vertaal die naar de betrokken spelers.
Lees verderPubliceer je traject wanneer alles klaar is.
Lees verderStap voor stap advies voor de begeleider
Lees verderNiet ideaal, maar het kan met goede voorbereiding.
Lees verderContacteer ons via mail of telefoon.
Lees verderMet deze voorwaarden ga je akkoord als je een account aanmaakt.
Lees verder